Nosework-alkeiskurssi alkaa 31.8.2022

26.7.2022

Lähde tutustumaan noseworkin ihmeelliseen maailmaan, jossa koira on ohjaksissa ja ohjaajan tärkein tehtävä on osata lukea koiraa. Nosework sopii hyvin harrastuslajina myös koirille, joille fyysiset lajit eivät välttämättä sovi. Siinä koira etsii kolmea ennalta määriteltyä hajua erilaisista etsintäympäristöistä. Laji sopii myös aroille tai reaktiivisille koirille, sillä treeni toteutetaan yksi koirakko kerrallaan.

Kurssilla käymme läpi nosework-hajun opettamista sekä ilmaisun rakentamista. Käymme myös läpi erilaisia mahdollisia kompastuskiviä sekä niiden ratkaisutapoja. Kurssi on tarkoitettu vasta-alkajille, mikä tarkoittaa sitä, ettei koiralle ole vielä opetettu kyseistä hajua tai sen ilmaisemista. Kurssilla ei tehdä edistyneempien koirien treenejä.

Kouluttajana toimii Jonna Friman, pitkän linjan nosework-harrastaja, jolla on lajista kokemusta 7 vuoden ajalta. Hänen vanhempi koiransa kilpailee ykkösluokassa ja nuorempi koira treenaa kokeisiin. Kurssi on 10 kertaa, kerran viikossa keskiviikkoisin 31.8. alkaen klo 19.30-21.30 Forssan Palveluskoirien hallilla. Korvaustunti järjestetään, mikäli kouluttaja joutuu perumaan kurssikerran.

Kurssin hinta jäsenille 75 euroa ja ei-jäsenille 120 euroa. Osallistujamäärä max. 10 koirakkoa.

Forssan palveluskoirien jäsenille ilmoittautuminen aukeaa 1.8., ei-jäsenille 15.8. Ilmoittautuminen päättyy 28.8. tai kun paikat ovat täynnä. HUOM! Vain yksi ohjaaja-koira - pari eli tällä kertaa ei ohjaaja voi osallistua useammalla koiralla.

Ilmoittaudu tästä