Agility - Kyllä se kotona leikkii -kurssi

15.1.2022

Erilainen agility kurssi sinulle, joka toivoisit saavasi nostettua koirasi virettä agilityssä.
Sinulle, joka toivoisit koirasi leikkivän sinun kanssasi hallilla niin kuin se leikkii kotona. Ja sinulle, joka toivoisit koirasi keskittyvän enemmän sinun kanssasi tekemiseen kuin haistelemiseen. Kurssilla ei tarjota yhtä oikeaa ratkaisua koiran vireen nostamiseen, vaan tarkoitus on löytää keskustelemalla ongelman ydin ja yhdessä kouluttajan kanssa löytää uusi tapa treenata. Kurssilla tehdään erilaisia harjoitteita, jotka tukevat agilityä. Pääpaino on koiran viretilan nostamisessa ja koiran ja ohjaajan yhteistyön parantamisessa.

Kurssin tarkoitus on haastaa ohjaajia pohtimaan omaa tapaansa treenata oman koiransa kanssa. Kurssille valitaan ilmoittautuneista 4 koirakkoa, joiden ohjaajat ovat avoimia muutokselle ja motivoituneita taistelemaan tavoitteensa puolesta: parantamaan suhdetta koiraansa. Kurssilla sitoudut tekemääsi treenisuunnitelmaan, lupaat treenata ahkerasti etkä osallistu kilpailuihin treenijakson aikana.

Ensimmäisellä kerralla jutellaan 1-1,5h ja yritetään löytää ongelman ydin ja ratkaisumalleja siihen, toinen 1,5h tehdään lyhyitä harjoituksia koirien kanssa. Ohjaaja tekee kouluttajan avustuksella itselleen treenisuunnitelman jota hän noudattaa seuraavan kuukauden. Toinen treenikerta on noin kuukauden päästä, jossa käydään läpi onko edistystä tapahtunut, onko esiintynyt ongelmia ja pitäisikö jotain muuttaa treenisuunnitelmassa.

Kurssille valittujen tulee videoida tai lähettää aiemmin videoitu video jostain treenistä tai kisoista, jossa ongelma esiintyy kouluttajalle, jotta kouluttajan olisi helpompi tutustua juuri teidän ongelmaan. Kouluttaja lähettää myös esitietolomakkeen, joka tulee palauttaa ennen ensimmäistä kertaa.

Kurssipäivät 15.1.2022 klo 11.00 (3h kesto) ja 19.2.2022 klo 12.00 (2h kesto).

Kouluttajana Mirva Komulainen

Hinta ForPk jäsenet 30€, ei jäsenet 40€

Ilmoittautuminen 4.12. - 31.12.2021.
Ilmoittautumisajan päätyttyä ilmoittautuneille ilmoitetaan pääsitkö kurssille ja valituille lähetetään maksutiedot.
Ilmoittautumislomake

Tiedustelut fopkry@gmail.com