Control Unleashed vireenhallinnan koulutuspäivä 1.4.2023

1.4.2023

Onko koirallasi arjessa tai harrastuksissa haasteita vireenhallinnassa, häiriöiden siedossa tai ohjaajafokuksessa? Tai haluaisitko opettaa näitä asioita pennullesi pienestä pitäen niin, että ongelmien syntymistä voidaan välttää?

Control Unleashed on yhdysvaltalaisen Leslie McDevittin kehittämä koulutusmenetelmä, joka on kehitetty alunperin agilitykoirien erilaisiin vireenhallintahaasteisiin. Leslien mukaan Control Unleashed sopii kaikille koirille, jotka hyötyvät suhteesta ihmiseen.

Harjoitusten kautta koiralle opetetaan vireensäätelyä, ohjaajafokusta, keskittymistä, rauhoittumista ja häiriönsietoa koiraa kuunnellen.
Harjoitukset ovat sovellettavissa erilaisille koirille rodusta ja iästä riippumatta. Niistä on hyötyä niin arkielämässä kuin erilaisissa koiraharrastuksissa eteentulevissa tilanteissa.

Kouluttajana Certified Control Unleashed Instructor CCUI, eläintenkouluttaja (at) Saara Uljas. Saaralla on kokemusta sekä passiivisuuteen taipuvaisten, että kiihkeiden ja reaktiivisten koirien kouluttamisesta menetelmän avulla.

Koulutukseen voi osallistua myös ne henkilöt, jotka ovat aiemmin käyneet Saaran CU-koulutuksissa ja haluavat syventää oppejaan. Ilmoitathan, jos menetelmä on koirallesi tuttu ja haluat "jatkotason harjoituksia". Nämä koirakot sijoitetaan päivän loppupuolelle.

Päivän aikataulu (kellonajat tarkentuvat):
luento ja keskustelu 1,5h
eväs-/koirien hakutauko 30min
yksärit 20min/koira (15kpl)

Hinnat:

Koirakkopaikka jäsenille 30€, ei jäsenille 50€
(sis. luennon ja 20 min yksityiskoulutukset)

Kuuntelupaikka jäsenille 15€, ei jäsenille 30€
(sis. luennon ja mahdollisuuden katsella koirakoiden harjoituksia).

Ilmoittautumisaika jäsenille 13.2.-24.3.2023,
ei jäsenille 1.3.-24.3.2023 lomakkeen kautta.

Ilmoittautuminen on sitova ja tulee maksaa kahden vuorokauden sisällä ilmoittautumisesta. Maksuja ei palauteta osallistujasta johtuvista syistä.

Koirakkopaikka https://forssanpalveluskoirat.yhdistysavain.fi/new_page-410707/control-unleashed-1-4-2023-koira/

Kuuntelupaikka https://forssanpalveluskoirat.yhdistysavain.fi/new_page-410707/control-unleashed-1-4-2023-kuunt/

Tiedustelut pinja.pirttila [a] surffi.net