Peltojälkikurssi

12.4.2022

Peltojälkikurssi alkaa keväällä!

Kouluttaja: Tiia Luomanen

Kohderyhmä: Koirakot, joilla on tavoitteena osallistua IFH-kokeisiin. Ei tarvitse olla aiempaa kokemusta.  Kurssi on vain Forssan palveluskoirien jäsenille.

Kolmen kerran kurssi 69 € /  hlö. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittautuminen alkaa 28.3.2022, vain jäsenille. Ilmoittaudu mukaan lomakkeella.

Ajankohdat:14.5. ja 13.8., sekä (aloituspäivän 23.4.)  tilalle uusi päivä toukokuulle, päivä ilmoitetaan myöhemmin.

Kurssi alkaa siis vasta 14.5. Tästä syystä ilmoittautumista jatkettu 6.5.2022 asti.

HUOM, kurssi täynnä. Peruutuspaikkoja voi kysellä: kivinenmaija@gmail.com

Koko päivän kestävä koulutus. Arvioitu kellonaika 10 - 16

Paikka: Jokioinen, nurmipellot.

Lisätietoa: Paikka ja kellonajat tarkentuvat lähempänä kurssipäiviä.  kivinenmaija@gmail.com

Kouluttajan esittely

Olen harrastanut koirien kanssa 10 vuoden ajan aina siitä asti, kun hankin ensimmäisen oman koirani, ja palveluskoiralajeja on tullut harrastettua viimeiset 8 vuotta. Kiharakarvaisen noutajan Saidan (FI KVA FI RTVA JK3 IFH2 TK3 BH Cimramin Ilopilleri) kanssa on kisattu mm. palveluskoirien metsäjäljellä, erikoisjäljellä, tokossa ja rally-tokossa korkeimmassa luokassa. Kahdesti on tullut osallistuttua myös palveluskoirien SM-kisoihin.

Kotona asustaa myös malinoisuros Jalo (FI KVA-IGP FI KVA-IGP JK2 BH TK2 Toko VOI1 RT ALO Tämä on Gentlemanni), jonka kanssa olemme osallistuneet kerran suojelun SM-kisoihin sekä kolmesti suojelun rotumestaruuksiin saavuttaen niistä kolme edustuspaikkaa belgianpaimenkoirien MM-kisoihin, joskin korona kuitenkin peruutti viimeiset kisamme. Parhaimpana saavutuksena RM-hopea ja kisojen paras tottelevaisuus vuodelta 2018. Jalon kanssa on kilpailtu myös tokossa sekä palveluskoirien erikoisjäljellä, josta saavutuksena RM4 sekä valionarvo.

Kotona on nyt kasvamassa kesällä 2021 syntynyt belgianpaimenkoira Off Line`s Storm Hunter eli Voro. Voron kanssa on keskitytty lähinnä arkielämän asioiden opetteluun, mutta jonkin verran on tehty pohjia myös harrastuksia ajatellen. Omien koirien kouluttamisen ohella olen kouluttanut vuosien aikana jonkin verran yhdistysten alla mm. erikoisjälkeä, tokoa ja rally-tokoa. Erikoisjäljellä tavoitteena on rakentaa ensisijaisesti itsevarma koira, joka haluaa ja kykenee suorittamaan vaikeimmatkin jäljet