Hoopers kevät 2022

4.1.2022

Hoopersiin saatiin jatkoa vuodelle 2022.
Hoopersin viikkoryhmät starttaa tiistaisin 4.1. ja kestää 5.4.2022 asti (14 viikkoa yhteensä).

Ensimmäinen ryhmä aloittaa klo 16.00 tai 17.00. Koulutus on neljän koirakon tunnin ryhmissä.
Vapautuneille paikoille voi hyvin ilmoittautua, vaikkei aikaisempaa kokemusta hoopersista olekaan. Koulutuksessa mennään jokaisen koirakon oman tason mukaan.

Koulutuksen hinta ForPk jäsenille 160€ ja ei jäsenille 235€.
Jos pääset vain vuoroviikoin tulemaan esim. vuorotyön tähden, koulutukseen on mahdollista saada myös joka toinen viikko paikkoja (puolikkaiden paikkojen hinnat jäsenet 80€, ei jäsenet 117,5€).

Ilmoittautuminen kaikille avoin 21.11.2021 ja sulkeutuu 28.12.2021. Ilmoittautuminen on sitova.
Ilmoittautumislomake

Jos hoopersin viikko ryhmiin jää irtopaikkoja vapaaksi, ne päivitetään verkkokauppaan myyntiin ilmoittautumisen päätyttyä.

Tiedustelut fopkry [ät] gmail.com

Hoopersista tietoa

Hoopers - agilityn tyylinen vauhdikas laji, ilman hyppyjä, kiipeämisiä ja tiukkoja käännöksiä.
Koira suorittaa rataa juosten kentällä vanteiden ja putkien läpi ja kiertää tynnyreitä ohjauksen mukaisesti. Radat ovat virtaavia ja agilityyn verrattuna suoria. Esteet voivat olla lähellä toisiaan ja putket ovat usein lyhyitä ja suoria. Taitojen kehittyessä ylemmissä luokissa koiraa ohjataan kauempana kuin agilityssa. Lajissa koirakko edistyy nopeasti alkeista ratasuoritukseen, sillä esteiden opettelu on koiralle helppoa ja niitä on vähän. Perusesteet ovat vanne (puolikaaren muotoinen portti), putki ja kierrettävä ”tynnyri”.
Hoopersissa koira saa purkaa juoksemisen riemuaan turvallisella tavalla yhdessä ohjaajan kanssa. Lajin harjoittelu parantaa koiran valmiuksia agilityyn, parantaa koiran suhdetta ohjaajaan, lisää koiran työskentelyn itsenäisyyttä sekä etäisyyttä ohjaajasta ja ilahduttaa eläkkeelle jääneitä agilitykoiria.
Hoopers sopii hyvin vauhdikkaille koirille, pennuille, agilitysta eläköityneille koirille sekä koirille, joille hyppääminen ja tiukat käännökset eivät ole suositeltavia rakenteeseen tai terveyteen liittyvistä syistä. Laji sopii kaikenikäisille ohjaajille eikä välttämättä vaadi ohjaajalta juoksemista.