Harrastekoiran pohjataidot -kurssi 17.10.2021 alkaen

17.10.2021

Kenelle:
Sopii kaiken ikäisille koirille – erityisesti pennuille (yli 5kk) tai nuorille koirille. Suunnattu ohjaajille, jotka haluavat opettaa koiralleen pohjataitoja, joista myöhemmin on hyötyä monen eri lajin lajitaitoja opetellessa tai tulevalla harrastusuralla. Erityisesti ensimmäisen koiran omistajille. Soveltuu myös kotikoirien virikkeistämiseen ja aktivointiin, jos kyseiset taidot eivät ole koirakolle tuttuja entuudestaan. Kurssille otetaan 7 koirakkoa. Kurssille ei vaadita muita pohjataitoja, kun että koira pystyy olla samassa tilassa muiden koirien kanssa ja on omistajansa hallinnassa. Harjoituksia tehdään useamman koiran ollessa yhtä aikaa hallissa ja treenialueella. Kurssi ei sovellu ongelmakoirille, jotka tarvitsevat yksityisohjausta.

Kurssipäivät ja paikka:
Sunnuntaisin 6 kertaa klo 14.30-16 (viimeinen kerta klo 14-16). 17.10.-28.11. (huom, su 7.11. ei kurssikertaa)
Kurssikerrat sisältävät sekä teoriaosuuksia ilman koiraa, että käytännön harjoituksia. Kurssi toteutetaan seuran lämpimässä, keinonurmipohjaisessa treenihallissa Forssan keskustassa.

Ohjaajina toimivat Pinja Pirttilä ja Anna-Stiina Tuomisto.

Sisältö:
Kurssin aikana opetellaan pohjataitoja, joista on hyötyä tuleviin harrastuksiin ja arkeen. Kurssikerrat sisältävät aina kaksi erilaista harjoituskokonaisuutta. Jokainen kerta aloitetaan ilman koiraa lyhyellä keskusteluosuudella päivän harjoituksiin liittyen ja päätetään yhteenvetoon päivän harjoituksista. Jokaiselta kurssikerralta koirakot saavat kotiläksyn, jonka eteneminen katsotaan tarvittaessa aina seuraavalla kurssikerralla. Kurssilaisille luodaan kurssin ajaksi oma facebook-ryhmä, jossa voi halutessaan jakaa tunnelmia ja videoita kotiharjoituksista tai kysyä vinkkejä ohjaajalta/muilta kurssilaisilta.

Kurssilla opetellaan mm. seuraavien perustaitojen alkeita:

• Palkkioäänen/naksuttimen opettaminen ja oikeaoppinen käyttö.
  • Palkkauksen oikea-aikaisuuden ja suunnan merkitys
  • Koiran omaehtoisen aktiivisuuden lisääminen ohjaajaa kohtaan
  • Erilaiset palkkausmenetelmät (erilaisella tavoilla annetut namipalkat, erilaiset leikit, sosiaalinen palkka)
  • Seuraamisen alkeet tarjoamisen kautta
  • Etutassukosketusalustan hyödyntäminen erilaisissa treenitilanteissa
  • Rauhoittuminen ja taukokäytös
  • Luopuminen

Kouluttaminen pohjautuu pääosin shaping-menetelmään ja koiran
oivalluttamiseen.

Hinta: Forssan Palveluskoirien jäsenille 30€, ei-seuran jäsenille 60€.

Ilmoittautuminen 16.9.-13.10.2021 lomakkeen kautta.
Perustele ilmoittautumislomakkeella miksi juuri sinun tulisi päästä tälle kurssille. Ilmoittautuneista valitaan 7 kurssille pääsevää. Ilmoittautumisajan päätyttyä ollaan ilmoittautuneisiin yhteydessä pääsitkö kurssille ja lähetetään maksutiedot.
Jos et saa ilmoittautumisesta vahvistusviestiä ilmoittautumisen yhteydessä annettuun sähköpostiin, ole yhteydessä fopkry (ät) gmail.com.

Ilmoittautumislomake