Hoopersin viikko koulutusryhmät 7.9.2021 alkaen

7.9.2021

Nyt on mahdollisuus päästä syyskuun alusta treenaamaan hoopersia viikko ryhmässä, Forssan Palveluskoiren hallilla.

Hoopers - agilityn tyylinen vauhdikas laji, ilman hyppyjä, kiipeämisiä ja tiukkoja käännöksiä.
Koira suorittaa rataa juosten kentällä vanteiden ja putkien läpi ja kiertää tynnyreitä ohjauksen mukaisesti. Radat ovat virtaavia ja agilityyn verrattuna suoria. Esteet voivat olla lähellä toisiaan ja putket ovat usein lyhyitä ja suoria. Taitojen kehittyessä ylemmissä luokissa koiraa ohjataan kauempana kuin agilityssa. Lajissa koirakko edistyy nopeasti alkeista ratasuoritukseen, sillä esteiden opettelu on koiralle helppoa ja niitä on vähän. Perusesteet ovat vanne (puolikaaren muotoinen portti), putki ja kierrettävä ”tynnyri”.
Hoopersissa koira saa purkaa juoksemisen riemuaan turvallisella tavalla yhdessä ohjaajan kanssa. Lajin harjoittelu parantaa koiran valmiuksia agilityyn, parantaa koiran suhdetta ohjaajaan, lisää koiran työskentelyn itsenäisyyttä sekä etäisyyttä ohjaajasta ja ilahduttaa eläkkeelle jääneitä agilitykoiria.
Hoopers sopii hyvin vauhdikkaille koirille, pennuille, agilitysta eläköityneille koirille sekä koirille, joille hyppääminen ja tiukat käännökset eivät ole suositeltavia rakenteeseen tai terveyteen liittyvistä syistä. Laji sopii kaikenikäisille ohjaajille eikä välttämättä vaadi ohjaajalta juoksemista.

Treenipäivä on 7.9.2021 alkaen tiistaisin. Viikko koulutus kestää marraskuun loppuun eli 13 viikkoa.
Ensimmäinen ryhmä aloittaa aikaisintaan klo 17.00. Koulutus on neljän koirakon tunnin ryhmissä.
Koulutuksesta lähdetään enemmän alkeista liikkeelle mitä kesäkuussa olleissa tutustumispäivissä ja 13 viikon aikana taitoja syvennetään koirakon kehityksen tahtiin.

Koulutuksen hinta ForPk jäsenille 160€ ja ei jäsenille 220€.
Jos pääset vain vuoroviikoin tulemaan esim. vuorotyön tähden, koulutukseen on mahdollista saada myös jokatoinen viikko paikkoja (puolikkaiden paikkojen hinnat jäsenet 74€/86€, ei jäsenet 101,50€/118,50€).

Ilmoittautuminen ForPk jäsenille 10.7. alkaen, ei jäsenille 24.7. alkaen. Ilmoittautuminen on sitova.
Ilmoittautumislomake

Tiedustelut fopkry [ät] gmail.com