Nose Work treenipäivät 9.11. ja 7.12.2019

7.12.2019

Nose Workista kiinnostuneille iloisia uutisia!
Tulossa talven aikana Nose Workin lajitutustumisia ja lajia jo aiemmin harrastaneille hajutestiin valmistavaa laatikkotreeniä. Nose Work on 1.1.2020 virallistuva laji, joka sopii kaikenrotuisille koirille aktivoinniksi ja siinä taitojen karttuessa voi myös kilpailla. Koira opetetaan etsimään tiettyä hajunlähdettä, jota voidaan piilottaa monipuolisesti erilaisiin paikkoihin.

Ilmoittautumisajat/ hinnat
Kaikkiin koulutus kertoihin ilmoittautuminen ensisijaisesti ForPk jäsenille. 2.11. alkaen kaikille, jos paikkoja vapaana.
Koulutus kerran hinta: 5€/jäsenen koira, 8€/ ei jäsen.
Osallistujamäärä max 6 koiraa/ ryhmä.

HUOM! Huomaathan, että jokaiseen treeniin on oma ilmoittautumislinkki!

Kouluttaja toimii Marika Mäntylä

LAJITUTUSTUMISPÄIVÄT ALOITTELIJOILLE:

HAJUTESTIIN VALMISTAVAT LAATIKKOTREENIT:

Harjoittelemme hajutestiä varten mahdollisimman testimäisesti, eli treeneissä on valmiina 12 laatikon rata ja ihmisiä häiriönä. Etsinnästä otetaan aika. Laatikoissa on teippaukset, eli näet myös reagoiko koira teippien hajuun (osassa testejä laatikot on teipattu ja osassa paikat merkattu maahan teipeillä, jotkut koirat reagoivat tähän). Lisäksi on mahdollisuus harjoitella umpinaisemmilla laatikoilla erillisellä
harjoitusalueella. Ohjaaja saa luoda koiralle haluamansa treenin, eli kannattaa miettiä mitä erityisesti haluaa harjoitella testiä ajatellen (koiralta voidaan lukea siru, radalla voi olla huonekalutarroja, kouluttaja voi naksauttaa kun koira oikealla laatikolla, laatikoiden määrä voi olla pienempi aloittelevalle koiralle jne.)

Tiedustelut: Marikalta Marika.mantyla(a) lhkk.fi