Kiva koirakansalainen-kurssi alkaa 9.9.2018

9.9.2018

Forssan Palveluskoirat järjestää Kiva Koirakansalainen –diplomitilaisuuteen valmentavan kurssin. Kurssikertoja on viisi. Kurssi pidetään hallissa ja koirat ovat hihnassa tai liinassa. Lisäksi yhtenä kertana treenaamme kaupan pihalla tai muualla keskustan alueella. Opetusmetodit perustuvat positiivisen vahvistamiseen ja kaikille koirille ja ohjaajille pyritään luomaan onnistunut kurssikokemus.

Valmentava kurssi alkaa sunnuntaina 9.9.2018 klo 14.00–15.00

Kurssi päivät 9.9.2018, 16.9.2018, 23.9.2018, 30.9.2018, 7.10.2018
Diplomitilaisuus 14.10.2018 (Alkamisaika varmistuu, kun osallistuvien koirien määrä on tiedossa.)
Kouluttajina Susanna Mustonen ja Marika Mäntylä

Valmentavan kurssin hinta 70 euroa, joka sisältää Kiva Koirakansalainen diplomitilaisuuden (20€)

Ilmoittautuminen 15.8.-30.8.2018
Ilmoittaumis lomakkeeseen
Kurssille otetaan enintään kymmenen koiraa.

Kurssilla opeteltavia asioita
Kaunis hihnakäytös, muiden koirien ohittaminen, vieraiden ihmisten hyväksyminen, maahanmeno, istuminen, paikalla olo ja luoksetulo. Seuraamisessa tavoitteena ei ole mihinkään lajiin liittyvä seuraaminen, vaan arkitaitojen ja kontaktin vahvistaminen.
Kenelle sopii?    Kiva Koirakansalainen –testiin tähtääville yli kuusi kuukautta vanhoille koirille. Kurssille voi tulla aran koiran kanssa, sillä kurssin sisältöön kuuluu käsiteltävyys. Sen sijaan ihmis- tai koira-aggressioihin ei kurssin puitteissa ehditä paneutua ja remmirähjäys haittaa muiden koirien ohitustreenejä.

Kiva Koirakansalainen-diplomitilaisuus
Näyttää koiran hyvät käytöstavat. Testaa koiran yhteiskuntakelpoisuutta. Sopii jokaiselle koiralle ja omistajalle

Lisätietoa: http://www.kivakoirakansalainen.fi/