Koulutustekniikka koulutus 11.2.2018

11.2.2018

Liisa Tikka tulee 11.2.2018 kouluttamaan Forssan Palveluskoirien hallille. Aiheena: koulutustekniikka, oikea-aikainen palkitseminen ja ohjaajan mekaaniset taidot

Alkuluennolla puhutaan mm. koulutuksen kulmakivistä, eli miten oikea-aikaisella vahvistamisella, sujuvalla kriteerinhallinnalla, riittävällä vahvistetiheydellä ja sopivalla palkkion suunnalla päästään haluttuun koulutustulokseen. Käytännön harjoituksissa treenataan sekä ajoitusta, kriteerinhallintaa että palkkion suuntaa erilaisten temppujen ja tehtävien avulla. Lisäksi tutuksi tulevat myös mekaaniset taidot, eli miten saadaan sujuvasti vahvistettua haluttu käytös niin että namipala löytää koiran suuhun ajoissa.

Liisa on toiminut kouluttajana liki kymmenen vuotta yrityksessään Tmi Masseter. Hän on myös positiiviseen koulutukseen keskittyvän Canis-lehden päätoimittaja. Liisa harrastaa koiriensa kanssa mm. tokoa, rally-tokoa ja koiratanssia.

Päivä alkaa 2h luento-osuudella. Tämän jälkeen alkaa käytännönharjoitteet (60min/ryhmä, tunnin ryhmässä 5 koirakkoa). Harjoitukset tehdään yhtäaikaa ryhmässä, myös mahdollista jos mukana koiria joille ryhmätyö ei käy, että yksi ryhmä otetaan yksitellen kentälle ja siihen laitetaan ne jotka eivät siedä häiriötä/muita koiria.

Hinta jäsenille 30€/ koirakko ja ei-jäsenille 45€/koirakko (sis. alkuluennon, yhden ryhmäpaikan ja koko päivän kuuntelun)
Kuunteluoppilaspaikka koko päiväksi jäsenille 15€ ja ei-jäsenille 25€.
Koirakoita mahtuu mukaan 15 ja kuunteluoppilaita rajallinen määrä.

Ilmoittautumisaika vain jäsenille 15.12.-22.12.2017, kaikille 23.12.-5.1.

Ilmoittautumiset lomakkeen kautta, saat annettuun sähköpostiosoitteeseen vahvistusviestin paikasta ja maksuohjeet.
Ilmoittaumis lomake https://goo.gl/forms/7ceoL0ujSqbtsnSo1